За кафето и тичането

Публикуван от: coffespot 19/08/2016 0 Коментар(и)

Без значение дали сте сериозни бегачи, състезатели, треньори или тичате за тонус и здраве, смятаме, че тези 6 факти за кафето и бягането ще са ви интересни и полезни:

 
 
 
#1 Кофеинът подобрява резултатите
 
  • Кофеинът подобрява физическата издръжливост, защото понижава отделянето на бета-ендорсин и кортизон. Също така повишава метаболизма и има антиоксидантен ефект. Кофеинът използва повече мазнини като източник за енергия – така гликогеновите резерви в организма се изчерпват по-бавно и траят за по-дълго време. 
 
 
#2 Времето, в което пием кафе е важно
 
  • Най-доброто време да приемаме кафе за най-добро представяне е 1 час преди бягане.

 
 
#3 Повече кафе не означава още по-добри резултати
 
  • Проучванията показват, че 3-6 милиграма кофеин на килограм телесно тегло е препоръчителната доза

 
 
#4 Кофеинът повишава желанието за тичане
 
  • Кофеинът подобрява настроението, стимулира нервната система и повишава концентрцията на ендорфин в мозъка. Опитни бегачи твърдят, че ако изпият чаша кафе преди бягане, тичат с по-голяма наслада и лекото.  

 
 
#5 Няма доказателства, че кафето ни дехидратира
 
  • Проучванията показват, че пиенето до 5 чаши кафе оказва минимално влияние върху хидратацията на човешкото тяло.

 
#6 Кафето помага при възстановяването след тичане
 
  • Проучване показва, че хората, които са изпили след тичане напитка, богата на въглехидрати и кофеин, са възстановили техните нива на глигоген с 67% повече от тези, които са пили напитка, съдържаща само въглехидрати. 

Оставете коментар