Lavazza – 120 години вдъхновяващо еспресо

Публикуван от: coffespot 10/10/2017 0 Коментар(и)

Когато говорим за еспресо,една от първите марки кафе, за които се сещаме е Lavazza. И това не е случайно. Брандът има зад себе си над 120-годишна история и опит в производството, печенето, пакетирането и търговията с кафе.

 

Фирмата е основана през 1895 година, когато Луиджи Лаваца отваря магазин в Торино, Италия. Всъщност концепцията на компанията и до днес следва неговата първоначална идея – да съчетае кафе от различни части на света. Тези кафета се събират, смесват се в определени съотношения, обработват се и се пекат по най-добрите стандарти, за да се получи балансиран и завършен вкус, задоволяващ и най-капризните клиенти.

 

През 1927 година кварталната бакалия прави стъпката към малък бизнес. Луиджи Лаваца и семейството му учредяват дружеството Luigi Lavazza, с капитал от 1,500,000 лири. През този период Lavazza използва опаковка с два слоя хартия, която поддържа аромата на кафето за няколко дни.

 

Първото лого на Lavazza датира от 1946 г. и е създадено от Аеростудио Бодржи в Милано. Централната буква "А", и до днес е по-голяма от другите букви в името на бранда.

 

Днес, кафето, което купуваме е във вакуумни опаковки. Първата такава опаковка датира от 1950 година и е на Lavazza.

 

В седалището на Lavazza в Корсо Новара през 1957 година е построено предприятие за печене на кафе.  Иновативна система за вертикална обработка прави възможно да се обработват над 40 тона кафе на ден. По същото време – през 1959 година Lavazza пуска на пазара кафе без кофеин – DEC.

 

Разрастването на бизнеса продължава и в следващите години, а през 1965 година, Lavazza вече може да се похвали с най-големия завод за печене на кафе в Европа – в Сетимо Торинезе.

 

Седемдесетте са трудни години за италианската икономика, но марката успява да намери верния път през бурите и да запази присъствието си.
В края на 80-те Lavazza застава в основата на вендинг бизнеса чрез системата Lavazza Espresso Point: машина за еспресо, която използва капсули с предварително поръчано кафе. По същото време Lavazza излиза на френския и британския пазар.

 

С настъпването на новия век, Lavazza стартира и социална инициатива за подобряване на живота на хората в страните, производителки на кафе. Програмата се казва ¡Tierra! (в превод от испански – „Земя”) и засега е насочена към 8 държави – Хондурас, Перу, Индия, Виетнам, Колумбия, Бразилия, Танзания и Етиопия.

 

През 2015 година, Lavazza буквално полита в космоса, осигурявайки италианско еспресо за Международната космическа станция, в сътрудничество с Argotec и Италианската космическа агенция (ASI).

 

А през Октомври, Lavazza е на специални условия в coffeespot.bg: http://coffeespot.bg/lavazza-bg

Оставете коментар